Hjälp för att få kontroll över dina pengar

Jag skrev i mitt förra inlägg om hur viktigt jag anser att det är med en budget. Men bara för att jag säger det så kanske det inte är helt lätt att dra igång och få till en bra budget direkt. Det här med privatekonomi kan faktiskt vara rätt jobbigt att sätta sig in i då det finns så otroligt mycket information. Så i det här inlägget så tänkte jag bjuda på några av de länkar jag tycker är bra på lite olika saker.

Och jag tänkte börja med just budget som jag skrev om igår. Detta är som sagt något som jag tycker är otroligt viktigt. Men är det så att man inte har någonstans att börja så kan det vara lite svårt att veta hur stora poster man ska ha och rimliga värden på dessa. En bra sida för att få sådan grundläggande information och rekommendationer om hur stora utgifter man bör ha är konsumentverket. De har mycket information och tips att ge när det kommer till privatekonomi så ta gärna en liten större titt om det är så att du verkligen vill komma igång.

Sedan är det egentligen bara två saker till jag rekommenderar och det första där är att läsa bloggar om privatekonomi. Det finns otroligt många där ute så jag tänker inte ens länka till någon av dem. Det är väldigt lätt att hitta genom att bara söka på privatekonomi blogg. Anledningen till att jag inte kommer skriva någon är för att ens smak är så olika. De bloggar jag gillar att läsa är inte alls säkert att du gillar att läsa. Så genom att du själv söker runt så kommer du garanterat att hitta sidor som faller dig i smaken och som kan lära dig ett och annat.

Den tredje saken jag tänkte rekommendera är faktiskt Facebook grupper. Det finns mängder med bra grupper som kan hjälpa dig med din privatekonomi. Dels så finns det grupper för husmorstips vilket absolut kan vara bra då man slipper köpa på sig massor av dyra rengöringsprodukter när många utav de saker vi redan har hemma fungerar utmärkt. En annan bra kategori är gör det själv grupper där folk ger med sig om tips och tricks hur man kan göra för att på ett bra sätt sköta om sitt hus eller skapa saker. Sist men inte minst så finns det mängder med grupper som helt enkelt delar med sig utav spartips.

Så ta till vara på alla de möjligheter som internet ger med information så kan du snabbt och enkelt komma igång och få en otroligt bra koll på dina pengar.

Information är viktigt med privatekonomi

Lämna en kommentar